Semne de uzură la curelele de transmisie

Curelele de transmisie sunt niște componente extrem de importante, care în funcție de uzanța mașinii, trebuie verificate și schimbate la timp, în caz contrar ne putem trezi cu defecțiuni iremediabile, sau greu de remediat.

Pentru a preveni acestea, în cele ce urmează vă prezentăm câteva semne, care dau un semn de alarmă pentru schimbarea curelei.

Sunete ciudate

Unul dintre cele mai des întâlnite semne-semnal de alarmă sunt cele sonore pe care le produce motorul mașinii dumneavoastră și care vă spun că trebuie să verificați cureaua, sau să duceți mașina la service pentru a fi verificată.

Deși nu toate zgomotele, sunetele ciudate scoase de motor sunt semnale de alarmă pentru defecțiunea curelei, și nu toate zgomotele ciudate scoase de curea înseamnă o curea deteriorată, aceste semne înseamnă totuși că acesta trebuie verificată sau chiar schimbată.

Alte semne sonore scoase de curea pot fi cauzate de o scurgere de apă pe curea sau de scurgeri de ulei de motor pe acesta. Ele nu sunt însemnă că, cureaua trebuie schimbată, dar pot duce la deteriorarea acesteia și a altor piese dacă nu sunt băgate în seamă.

Urme de uzură

Din când în când inspectați-vă cureaua de transmisie, mai ales dacă se află într-un loc ușor accesibil. Dacă observați urme de uzură, schimbați-o imediat!

O curea de transmisie poate funcționa puțin deteriorată, în sens de lipsă de material, dar cu cât se deteriorează mai mult cu atât mai aproape ajunge de punctul de a ceda, deci acestea sunt semne clare că acesta trebuie schimbată.

Dacă cureaua dă semne că ar rula inegal, există posibilitatea ca această să necesite doar o reglare, nu chiar schimbarea ei.

Indicatori de kilometraj

În ziua de astăzi, majoritatea curelelor sunt proiectate astfel încât să poată rula aproximativ 100.000 și 160.000 de km.

Unele curele chiar și mai  mult, în timp ce altele cedează înainte de a atinge această performanță, în funcție de uzanța mașinii, de caracteristicile acesteia cu care vine de la producător.

Recomandăm verificarea manualului mașinii pentru a ne informa despre perioada de funcționare recomandată de producător pentru cureaua de transmisie. Apoi, trebuie să fim cu ochii pe kilometrii parcurși ai vehiculului, astfel încât să nu trecem peste perioada de înlocuire a curelei.

Chiar dacă nu observăm semne cum că ar fi probleme, este important să o verificăm periodic și să o înlocuim dacă este necesar. În timpul inspecțiilor tehnice periodice se va observa dacă cureaua de transmisie prezintă riscuri de cedare, permițându-vă să remediați problema înainte ca aceasta să apară.

Ruptura curelei

Costurile reparațiilor pot fi foarte scumpe, în plus trebuie să vă confruntați cu stresul și frustrarea de a nu detecta defecțiunile în timp. Dacă cureaua de transmisie se rupe problemele cauzate vor fi foarte mari.

Aici se vede practic care este însemnătatea acestei curele de fapt: această piesă pune în funcțiune motorul și tot ce ține de acesta. Atunci când cureaua se defectează, la fel se defectează întregul vehicul. De la servodirecție până la aparatul de aer condiționat toate se pot defecta.

Pentru cei mai mulți șoferi, nu reprezintă o problemă verificarea din când în când a curelei, deci recomandăm să o facă, dacă nu putem face noi înșine acest lucru, va trebui să apelăm la un tehnician ori de câte ori este nevoie.

Atunci când vă îngrijorați de costul de înlocuire a curelei de transmisie, pe care o puteți achiziționa chiar de la noi de la Leco, amintiți-vă că, costul reparării mașinii dumneavoastră după ruperea curelei va fi semnificativ mai mare. Verificați-vă cureaua în mod regulat și, dacă observați oricare dintre semnele de uzură de mai sus, mergeți la o inspecție imediată!