De ce se defecteaza turbosuflanta unui autoturism?

Stim cu totii cat de utila este o masina la casa omului, insa doar cei care detin un autoturism au idee cat de multi bani trebuie sa cheltuiasca in fiecare luna pentru combustibil, plus apoi taxele care trebuiesc achitate, si cat platesc pentru eventualele reparatii.

Cand vine vorba despre reparatiile unui autoturism, una dintre cele mai costisitoare este reparatia sau inlocuirea turbo. Exista mai multe motive datorita carora se poate defecta turbina, iar soferii pot opta pentru cele mai bune servicii de Reparatii Turbine Bucuresti sau pot schimba piesa.

Cei mai multi soferi prefera insa reconditionarea turbinei dat fiind faptul ca vor avea de suportat costuri mai mici decat in cazul in care ar cumpara o astfel de piesa second hand sau noua.

Simptomele ale defectarii turbinei

Exista mai multe simptome care sunt transmise de catre autoturism atunci cand exista o problema legata de turbina, iar in continuare vi le prezentam. Ulterior vom vedea si care sunt cauzele acestei probleme.

Performanta scazuta sau lipsa de putere

Este posibil ca lipsa de putere a unui autoturism sa fie diagnosticata prin metoda eliminatorie verificand starea filtrelor si a furtunurilor, functionarea sistemului de injectie in parametrii si verificarea sistemului de evacuare (inclusiv verificarea catalizatorului si a filtrului de particule).

Zgomot neobisnuit de functionare

In cazul in care se aude un zgomot neobisnuit al motorului este necesar sa fie verificate furtunurile si racordurile flexibile pentru a descoperi daca exista scurgeri sau defecte.

Este de asemenea necesar sa fie verificate si conexiunile si radiatorul intercooler pentru a depista eventualele crapaturi si scurgeri.

Fumul care iese pe evacuare

In conditiile in care masina emana fum in mod excesiv trebuie facute unele verificari. Se verifica astfel filtrele de aer in primul rand. Trebuie efectuata verificarea specificatiilor uleiului de motor folosit pentru a sti daca este utilizat un ulei recomandat de producatorul masinii.

Trebuie verificat daca furtunul de scurgere este curat si nu este limitat. Ulterior se va efectua o verificare pentru a constata daca exista o presiune mare la nivelul carterului motorului si pentru a descoperi daca sistemul de aerisire functioneaza perfect.

Consumul excesiv de ulei

Daca de la un timp masina consuma ulei in mod excesiv, trebuie facute unele verificari. In primul rand trebuie verificat daca este folosit uleiul de motor recomandat de producatorul auto.

Trebuie de asemenea verificat furtunul de scurgere de ulei daca este curat si totodata daca nu este limitat. In cazul in care exista depozite de carbon sau de ulei pe distribuitorul de evacuare sau de turbina trebuie verificat daca exista o problema in ceea ce priveste lubrifierea blocului motor.

Trebuie de asemenea sa se verifice daca sistemul de aerisire este perfect functional si daca exista o presiune mare la nivelul carterului motorului.

Este foarte important ca in cazul in care masina prezinta una dintre aceste simptome, sa nu va porniti la drum pana cand problema nu este rezolvata.

Cele mai intalnite cauze ale defectarii turbo

Exista mai multi factori care pot contribui la defectarea acestei piese a masinii, iar in continuare puteti afla care sunt acestia.

Corp strain in turbosuflanta

Chiar daca probabil pare greu de crezut, exista sanse ca mici obiecte precum materialele de garnitura, obiecte straine venite din filtrul de aer sau vave, coji de pe distribuitor (rugina) sau particule de praf sau nisip provenite din filtrul de aer, pot patrunde in turbosuflanta la o viteza mare, si pot provoca defectiuni grave ale palelor fuliei, si pot provoca un dezechilinru.

Lipsa lubrifierii

Aceasta problema se poate datora utilizarii unui ulei necorespunzator (altul in afara celui recomandat de producatorul auto), sau de calitatea scazuta a uleiului.

Lipsa lubrifierii va duce la o uzura permanenta a componentelor din metal din interiorul turbosuflantei, va provoca apoi cresterea temperaturii, pentru ca in final sa aiba loc unele fisuri si transferul de materiale.

Contaminarea uleiului

Exista si probabilitatea ca in conditiile in care uleiul este contaminat, sa provoace defectarea acestei componente. Contaminarea uleiului este o cauza a amanarii schimbului de ulei. Toti soferii care isi fac schimbul de ulei la intervale mai mari decat cele recomandate, si toti soferii care nu pun pret pe intretinerea masinii, se pot confrunta cu o astfel de problema.

Acest articol v-a prezentat asadar, cateva dintre cele mai importante semne ale defectarii turbo, dar totodata ati putut vedea si care sunt trei dintre cele mai importante cauze ale defectarii acestei piese.

Dat fiind faptul ca nu va doriti nici sa cumparati o turbina noua si nici sa optati pentru servicii de reconditionare turbo, este deosebit de important sa puneti mare pret pe buna functionare a masinii.

Vizitele in service pentru efectuarea reviziilor periodice si buna intretinere a masinii sunt factori care va pot ajuta sa prelungiti durata de viata a acestei componente. In caz contrar, fie veti suporta costurile pentru reparatii turbina, fie veti inlocui turbina.