Realitatea virtuala se numara printre tehnologiile care au existat inca din anii 1960. Astazi revine in multe forme ale vietii noastre de zi cu zi. Aceasta experienta este simulata de inalta calitate creata prin utilizarea hardware-ului si software-ului digital pentru a oferi experienta din lumea reala.
Castile si ochelarii sunt folositi pentru imersiunea vizuala, in timp ce dispozitivele portabile ofera senzatii tactile. Multe marci de top, precum Microsoft, Sony, Intel, deja implementeaza VR pentru a-si intensifica eforturile de marketing digital.
Avantajele aplicarii VR la afacerea dvs.
Angajarea si inspiratia sunt printre motivele majore pentru care brandurile de varf creeaza experiente de marketing VR. Avand in vedere aceste avantaje ale realitatii virtuale in afaceri, compania dvs. va sta in prim plan tehnologic si va atrage atentia publicului.
Primul avantaj: Revolutionati conceptul „Incercati inainte de a cumpara”
Pe masura ce tot mai multe companii de retail integreaza tehnologiile VR / AR in experienta clientilor, conceptul de „incercare inainte de cumparare” se extinde foarte mult. „Uitati-va inainte de a rezerva”, „Incercati inainte de a zbura” – tot ceea ce scufunda clientii in experienta unica a produsului.
Aveti de gand sa cumparati o masina? Volvo va ofera sansa sa incercati testul VR pe telefon. Cautati pantofi noi? Lacoste a creat o aplicatie mobila AR pe care clientii sa o poata folosi pentru a incerca pantofi practic. Acesta este combo-ul de marketing perfect.
Al doilea avantaj: Introduceti produsele consacrate noilor segmente de public
Continutul VR / AR de calitate aduce prezentarea produsului la un nivel nou. Este un mod interesant de a va prezenta produsele sau serviciile, precum si de a crea o experienta de cumparaturi mult mai interactiva. Permite clientilor sa consume continutul intr-un mediu mai captivant, care creeaza o legatura emotionala cu ei.
Cum sa va prezentati produsul intr-un mod nou? Sa vedem cum o fac alte companii. Compania Patrón tequila a creat un nou proiect de marketing care combina actiunea live si grafica computerizata. Este o calatorie de 360 de grade care urmeaza ciclul de viata al produsului de la campul de agave direct la bar.
Acesta este un bun exemplu al modului in care puteti arunca cu sinceritate o privire interioara asupra procesului de creare a produsului pentru public, atat in mod distractiv, cat si educativ.
Al treilea avantaj: Prototipare si proiectare
In urma cu douazeci de ani, dezvoltarea unor produse de la concept pana la lansare era foarte costisitoare, consumatoare de timp si riscanta. Progresele tehnologice au schimbat acest algoritm, accentul sau s-a mutat catre iteratii de dezvoltare rapida. Astazi avem abilitati excelente de a prototipa si de a testa mai ieftin si mai rapid decat oricand.
Prototiparea este cel mai bun mijloc pentru a preveni pierderea timpului. Cu alte cuvinte, ofera un set de abordari si instrumente speciale pentru explorarea ideilor, in plus, testarea acestora inainte de utilizarea excesiva a resurselor.
In loc sa cheltuiti timp si bani fara o garantie de 100% a rezultatelor dorite, prototiparea sugereaza utilizarea unui model experimental pentru a va testa ideea. Ca forma de cercetare, permite explorarea problemelor din interfete si servicii pentru realizarea la perfectiune.
Industrii care vor beneficia de aplicarea realitatii virtuale
Exista cu siguranta mai multe industrii care vor beneficia in viitorul apropiat si indepartat de aplicarea realitatii virtuale, iar in continuare va prezentam cateva exemple foarte interesante.
Sanatate si bunastare
VR / AR ofera medicilor cateva posibilitati noi pentru a gasi tratamente inovatoare. Deci, exista mari beneficii ale realitatii virtuale in medicina. Un sistem de navigatie chirurgicala cu realitate augmentata a fost conceput pentru a oferi chirurgilor „vedere cu raze X” in timpul operatiei medicale chirurgicale complexe a coloanei vertebrale.
Realitatea virtuala din domeniul medical ar putea ajuta la tratarea corecta a fobiei sau anxietatii. Ar putea ajuta la depasirea scenariilor din viata reala care provoaca frica. Este o buna sansa de a face o plimbare virtuala de-a lungul unui pod inalt cu indrumare a autocarului, pentru a depasi frica de inaltimi.
Pediatria VR ar putea ajuta copiii sa treaca prin tratamentele lor cat mai nedureros posibil. De asemenea, astfel de instrumente digitale au domenii de aplicare in kinetoterapie, precum si in reabilitare.
Divertisment si jocuri
Divertismentul si jocurile au fost pionieri in care VR si AR au fost aplicate. Experiente unice de joc nu sunt posibile fara astfel de platforme. Aici oamenii se pot scufunda intr-un mediu de divertisment in realitate virtuala 3D si pot interactiona intre ei in timpul unui joc.
Mai important, aspectul social al jocurilor a devenit o parte integranta a unui joc care l-a transformat intr-un loc in care oamenii pot sta in chat-uri.
Divertismentul VR include de asemenea galerii virtuale, teatre, cinematografe, parcuri tematice, muzee. Acum este chiar posibil sa atingeti exponatele de muzeu neatinse prin intermediul instrumentelor VR.
Astfel de sculpturi renumite, precum Head of Nefertiti sau David de Michelangelo, au fost deja reproduse in spatiul virtual. Puteti sa le atingeti cu manusi capabile sa va ofere feedback haptic. Aceasta este o experienta noua pentru persoanele nevazatoare si cu deficiente de vedere.
Mai mult, experienta VR muzicala permite sa traiesti putin viata superstarelor. Pur si simplu introduceti o pereche de ochelari de realitate virtuala si pregatiti-va sa cantati la chitara solo.
Turism
Avand in vedere popularitatea serviciilor cum ar fi Google Street View astazi, nu este dificil sa se prevada ca vizualizarea calatoriilor viitoare va fi la mare cautare. VR in industria turismului are o multime de vectori de utilizare. Calatoria este in primul rand, despre impresii.
Prin urmare, pre-oportunitatea virtuala de a va regasi printre peisaje uimitoare imaginare sau in camera de hotel confortabila ar fi un motor racoros in proiectul dumneavoastra. Site-ul sau aplicatia dvs. de calatorie ar putea permite utilizatorilor sa creeze un tur virtual individual in destinatiile lor preferate. Proiectele VR de calatorie au fost deja dezvoltate: mersul in jurul zonei dorite, chiar si auzul sunetelor, plimbarea cu barca sau mersul in varful muntelui.
Comert cu amanuntul
Tehnologiile virtuale si augmentate sunt schimbatori seriosi de jocuri in industria de retail, atat online, cat si in magazin.
Acestea permit crearea unei experiente mai captivante, care simuleaza magazinele de vanzare cu amanuntul fizice din comertul cu amanuntul online. Pe masura ce designul magazinelor devine mult mai inteligent, realitatea virtuala din spatiul comercial poate avea un impact masurabil.
Cabinetele Kinect din magazinele de imbracaminte ar putea fi potrivite perfect pentru modernizarea designului magazinelor cu amanuntul.
In-Store AR Navigation ofera o noua modalitate de a naviga in magazine. Aceasta aplicatie mobila ofera rutare AR, astfel incat clientii sa poata gasi rapid locurile in care doresc sa caute tot felul de articole.
O alta aplicatie populara este cea care va ofera informatiile despre produs suprapuse de AR: indreptati camera telefonului catre produse si consultati informatii detaliate. Combinat cu tehnologii digitale, marketingul cu amanuntul devine interactiv si practic.
Programe de educatie si formare
Simularea mediului real este unul dintre cele mai importante beneficii ale realitatii virtuale in educatie si formare. Imaginati-va doar cursuri de istorie cu functie de cronologie animata, cronici vizualizate sau lectii fascinante de geografie cu excursii pe continente.
Lenovo VR ofera sali de clasa VR cu peste 700 de calatorii virtuale de la Google Expeditions . Tehnologiile VR si AR transforma vechile informatii in moduri mult mai interactive si memorabile.
In afara de motivatia si creativitatea lectiilor VR, exista cateva avantaje esentiale ale VR in educatie. Elevii pot fi implicati intr-un mediu care reflecta scenarii reale, chiar extreme sau periculoase, cu conditii de instruire sigure.
Lucrul la simulatoare de formare VR de inalta siguranta sau la incendiu sunt exemple primare ale beneficiilor VR in educatie. Acesta este un mediu virtual protejat optim in care elevii experimenteaza rezultatele actiunilor lor fara riscuri si erori fatale.
Industria auto
Implementarea VR in industria auto permite reducerea timpului si economisirea costurilor. Exemple de cele mai noi aplicatii auto includ proiectarea vehiculelor, optimizarea statiilor de lucru de fabricatie, instruirea asamblarii.
VR este o necesitate pentru automatizarea industriala si dezvoltarea asistentei la distanta. Ofera oportunitati digitale pentru supravegherea de la distanta, instructiuni in timp real, manipularea obiectelor, precum si permite intreprinderilor sa automatizeze liniile de productie sau sa rezolve problemele in timp real.
Un astfel de software ar putea fi implementat la mai multi utilizatori, ceea ce imbunatateste capacitatea angajatilor la distanta de a lucra simultan. Platforma sociala VR permite colaborarea in realitate virtuala din locatii indepartate. Instruirea VR ii ajuta pe lucratori sa se pregateasca rapid si in siguranta pentru masini noi.
Sport
VR-ul in sectorul sportiv a luat amploare de ani de zile. Amintiti-va doar consolele si eSporturile cu antrenamente sportive in realitate virtuala.
Marcile sportive renumite permit pasionatilor de sport sa incerce noi experiente digitale. Juventus FC a creat aplicatia Juventus VR in colaborare cu Samsung, care permite ca oricine sa stea langa Cristiano Ronaldo in timp ce se antreneaza, cand se bucura in vestiar dupa castigarea unui derby sau dupa un meci din Uefa Champions League.
Desigur, aici este vorba despre distractie. In ceea ce priveste contextul practic, haideti sa verificam antrenamentele sportive VR, cum ar fi curse cu miscare, forta, schimbatoare manuale la fel ca o masina reala, skydive, bungee jumping, schi. Utilizatorii care poarta simulatoare VR pot verifica pante de munte sau pot incerca alpinism.
Asadar, iata in cat de multe industrii exista deja realitatea virtuala. Cu siguranta aceasta isi va face aparitia cat de curand in toate marile industrii.